Ahad, 2 Ogos 2015

Grandeur, Sebuah Perhentian Kehidupan



      Setahun lepas pada tarikh ini aku belum kenal perkataan ini. Grandeur, Syimali, Hijazi, Syawarma belum wujud dalam kamus hidup aku. Setahun lepas, aku tak terbayang langsung akan berada disini hari ini. Waktu itu aku mencongak hari-hari aku, kehidupan di kampus terasa sangat menyeksakan jiwa aku. Aku mengira itulah takdir aku.

    Tapi hari esok siapa tahu kan. Aku menukar tempat pengajian. Ia keputasan yang sangat besar dalam hidup aku. Kemudian, aku menemui mereka, Grandeur. Pemberian tuhan sebagai teman, mewarnai kehidupan di hari-hari yang mendatang.

     Orang menggambarkan kawan dengan pelbagai cara, tapi bagi aku ia tak boleh digambarkan. Kadang-kadang aku rasa kawan ni datang dan pergi. Rapat dan baik macam mana sekali pun, tiba saatnya kita berpisah juga. Ruang dan waktu jadi pemisah yang tak mampu dihalang. Kadang aku rasa kawan ni macam kereta, dan kehidupan ni satu highway panjang. Kita bertemu di satu jalan yang panjang kemudian kita berpisah di persimpangan.

    Mungkin inilah kehidupan. Nothing stay forever. Cuma ingin aku coretkan untuk kawan-kawan aku, Terima kasih untuk warna-warna yang telah memenuhi ruang hidup aku. Hari-hari yang kita lalui bersama takkan pernah aku lupa, dan untuk sahabat-sahabat Grandeur seperjuangan, I'm so glad to have you along the way.

1.37 AM
2 Ogos 2015
Villa Pelangi
Irbid.

   

      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan