Rabu, 15 Oktober 2014

salam buat sang fajar


Salam buat sang fajar
lihatlah hari ini
sebab ia adalah kehidupan, kehidupan dari kehidupan
dalam sekejap dia telah melahirkan berbagai hakikat dari wujudmu
nikmat pertumbuhan
pekerjaan yang indah
indahnya kemenangan
kerana hari kelmarin tak lebih dari sebuah mimpi
dan esok hari hanyalah bayangan
namun hari ini ketika anda hidup sempurna
telah membuat hari kemarin sebagai impian yang indah
setiap hari esok adalah bayangan yang penuh harapan
maka lihatlah hari ini
inilah salam untuk fajar.
(Dipetik dari buku la tahzan - DR. 'Aidh al-Qarni)


Aku tak pernah bosan baca buku ni. Jauh dari Malaysia aku bawa buku ni. Sampai korbankan kamus semata-mata nak bawa buku ni. Terbaca lagi tadi jadi nukilkan sikit di dinding ini.

Hari ini, genaplah sebulan aku disini. Apa yang aku dah belajar ? Apa yang aku dah dapat ? Terlalu banyak untuk diperkatakan tapi cukuplah aku kata 'aku gembira sekarang' . Terima kasih Allah untuk perjalanan ini.

11.48 pm
15 oktober 2014
Irbid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan