Rabu, 13 Ogos 2014

Warm welcome by apids at kk12




    Aku melewati kafeteria kelej kediaman ke-12 bersama rakan-rakan dari APIDS. Hampir 6 bulan kami tidak bertemu disebabkan keadan dan situasi yang tak mengizinkan. Kami juga ke kafeteria sebenarnya cuma tempatnya agak besar jadi kami melewati tempat makan dahulu sebelum tiba ke tempat jualan. Aku mengangkat pandangan aku melihat persekitaran. Terdapat pasangan-pasangan couple sedang bermadu kasih dan sekumpulan pelajar lelaki yang pada pengamatan aku, mereka baru selesai bersukan. Aku berfikir sejenak. Ada beberapa perkara yang terlintas dalam fikiran aku. Kemudian kami tiba di tempat jualan makanan. Banyak pilihan yang ditawarkan kerana system cafeteria ini mengunakan system food court. Aku sedikit janggal tapi cuba membiasakan diri jadi aku perhatikan mereka dulu barulah aku buat.

   Makanan dan minuman dah sedia. Jom makan. Rupanya ada budak APIDS yang puasa. Bagus lah mereka ni, tiba-tiba je jadi sejuk aku hati ni. Dari tadi aku cakap APIDS APIDS. Apakah mereka ini ? APIDS ialah singkatan kepada Akedemi Pengajian Islam dan Sains. Aku ialah pelajar API iaitu Akedemi Pengajian Islam. Selesai makan aku naik ke bilik bersiap untuk solat. Disini setiap blog disediakan surau yang terletak di aras tengah. Ada 7 aras, jadi surau terletak di aras 3, aras yang sama dengan bilik pelajar APIDS yang aku tumpang ni. System yang sangat menyenangkan. Selesai solat aku bertemu dengan budak APIDS lain. Kami berbual panjang setelah lama tak berjumpa. Gembira sangat rasanya bila masa tak memisahkan keakraban kita dulu. Lansung tidak terasa jangal walaupun telah lama tak bersua muka.

   Bilik yang aku tumpang ni adalah bilik Ali dan Faris. Ia menjadi centre kepada para APIDS lain. Mereka akan datang study atau lepak kat sini setiap hari tak kira siang atau amal asalkan ada waktu lapang. Jadi malam ni, bilik ni sangat meriah. Bertambah gembira lagi bila aku tiba-tiba jadi sebahagian daripada mereka walhal aku baru je sampai kat sini. Terasa manisnya ukhwah itu, ukhwah yang terbina di Nilam Puri terbawa sampai ke sini, Kuala Lumpur. Ternyata masa dan tempat bukanlah penghalang.

  Baru semalaman aku disini, tapi aku sudah jatuh cinta
  Sungguh berat kaki ini untuk melangkah pergi meninggalakan bumi ini
  Bumi yang menyimpan beribu memori dan kenangan
  Namun inilah hidup
  Tiada yang pasti melainkan mati


-B316
 Kelej Kediaman 12
 Universiti Malaya

 
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan