Ahad, 4 Januari 2015

hari seribu kenangan

 Terlalu banyak perkara yang berlaku hari ni. Dan sekarang aku sepatutnya dah tidur sebab esok ada exam markaz lughah,imtihan nihaie.  Tapi, otak aku tak bole nak shut down. Cerita hari ni berpusing-pusing dalam kepala aku ini meninggalkan aku tersenyum sendiri tengelam dalam kedinginan syita' . I know I suppose to sleep now but I just can't.  Jadi aku rasa nak menulis sikit bertemankan hati yang gembira ni.

  Hari ni kami warga kpm buat satu projek amal. Kami jual makanan dan hasil keuntungan itu akan disumbangkan kepada mangsa banjir.  Moga Allah terima amalam kecil kami ini. Jadi subuh hari aku bangun menunaikan solat, lepas tu aku cuba melelapkan mata sikit sebab dah telalu letih, semalam kami tidur lewat hampir pukul 3. Kami me 'rewang' malam tu. Terasa macam ada kenduri pulak, org tempat aku panggil bekwoh. Kami tumpang tidur di rumah pusat pusat rewang lah jadinya malam tu. Lain rasa perasaan itu. Betul-betul terasa kenduri di kampung. Kumpul ramai2, kerja samlai lewat malam lepas tu tidur sama-sama. hmmmm senyum sorang2

   Baru je rasa terlelap sikit, dah kena kejut. Get back to work team. Okey fine. Redha jelah walaupun kepala pening dan mengantuk bagai nak rak. Aku kena bawa tong gas ke puskom tapi barang banyak sangat so tak de yang free untuk tolong aku bawa gas. Jadi aku bawa sorang tong gas yang penuh tu. Just like old times. One Two three, pap singah atas bahu. Mungkin lebih efisien kalau pikul atas bahu kata otak aku. Lalu ku pikullah tong gas tu ke puskom. Tiba-tiba puskom yg dekat tu terasa begitu jauh. Setiap langkah terasa begitu berat. Bila sampai, hhhhahaaa lembik rasa. Hilang semua mengantuk aku.  'Kopi secawan ni sedap ni ' kata aku. Kami bergegas pergi ke rumah buat kopi.. perrrgg sedap kot. Segar bugar jadinya.

Ok. Bersambung......
Kena tidur esok ada exam

1.33 am
Ahad 4 jan
Bait badar, irbid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan