Rabu, 23 Julai 2014

moreh bubur lambuk



         24 Ramadhan baru dapat merasa bubur lambuk. Perghh terbaiklah bubur lambuk takdi. Baru puas hati moreh gini. Bubur lambuk ni menyerikan ramadhan, tak lengkap jadi tanpanya. Biasanya mak aku akan buat bubur lambuk ni banyak kali setiap kali Ramadhan. Tapi tahun ni belum buat lagi. Sebab tu lah jadi mengidam sangat ni. Terima kasih yang buat moreh hari ni.


           Bila tiba Ramadhan, akan mucul lah juga makanan-makanan istimewa yg hanya ada di bulan ini. Malas aku nak senaraikan. Boleh bayangkan dah kan. Masing-masing dah ada faveret food di bulan puasa ni.

         Murtabak. Dalam banyak-banyak murtabak yang pernah aku rasa, ada satu yang aku kategorikan sempuna. Hamboi. Murtabak abang ni hanya boleh didapati di bulan Ramadhan je. Tak tahulah bulan lain dia buat apa., Aku pernah dengar dia berbual sambil aku tunggu order siap, katanya "Baru balik jah ni, pah poso ni kawe gi mula" sambil berbual dengan geng dia, tangan ligat menebar roti.

Lokasi - Bazar Ramadha Jerteh


    Aku memang dah jadi pelanggan setia sejak dari sekolah rendah lagi. Masa aku sekolah rendah dulu,dia jadi yang tukang bungkus je, ayah dia yang tebar roti, . Sekarang dah ambil alih, Beginilah kehidupan,
       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan