Ahad, 27 Julai 2014

Last chance



        Last chance. Take it or leave it. Macam tu lah lebih kurang. Cepatnya masa berlalu kan. Dah 29 Ramadhan. Flash back balik apa yang aku dah buat dalam sebulan ni. hurm. Tak sempat buat apa-apa. Ada satu hadis bertaraf hasan, "celakalah manusia yang dapat masuk Ramadhan tapi keluar tak dapat keampunan" . Akukah itu. Bodoh lah manusia kan, cintanya pada dunia besarnya amat. Study utk SPM bisa enggak tidur malam tapi utk Ramadhan bisa ?

       Dalam seminggu ni, radio tv asyik main lagu raya je. Macam Ramadhan tu tak wujud. Mana yang lebih penting sebenarnya. Nak beraya camne kalu Ramadhan fail. Umpama SPM kau fail, bila dapat result kau beraya kegembiraan. Gitu ? hurm entahlah.

mentari pagi di 10 ramadhan terakhir

      Umpama matahari dalam gengaman tangan ini. Mentari itu adalah dunia dan tangan itu adalah Ramadhan. Walau mentari itu besar, walau tangan itu kecil andai betul caranya dapat digenggam mentari oleh tangan, begitulah juga Ramadhan, ia mampu melututkan dunia dan seisinya di kaki kita.

    Apakah yang aku sedang merepek ini. haha okey bye2. Last entry untuk Ramadhan ni.Oh ramadhan berpisahnya kita belum tentu bertemu lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan